ابر خازن در مقابل باتری: ابرخازن های 2020 باتری های جانشین؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 41
نویسنده : jessica

ابر خازن به سرعت باتری های معمولی تخریب نمی شود. ابر خازن تاکنون ثابت کرده است که در تأمین انرژی وسایل نقلیه برقی در مقیاس کوچک مهارت دارد. مانند استارت پرش خازن فوق العاده.(super capacitor jump starter)

ابرخازن چیست؟
ابر خازن ، همچنین "خازن فوق العاده" نیز نامیده می شود ، نوعی منبع انرژی جدید است. در میان تمام سیستم های قدرت ، به دلیل طول عمر ، قابلیت شارژ تقریباً فوری و چگالی انرژی استثنایی برجسته است. در مقایسه با فناوری سنتی باتری ، ابرخازن در برابر درجه حرارت شدید و نوسانات دما ، پایین تر بودن درجه حرارت مقاومت می کند. این طول عمر خازن ها را افزایش می دهد و آنها را به گزینه ای بهتر برای عملکرد در محیط های سخت تبدیل می کند. وقتی کمی درباره نحوه کار آنها بدانید ، آنها می توانند بسیار بهتر برای شما کار کنند.
ابرخازن چگونه کار می کند؟
برق یک شکل کاملاً متنوع از انرژی است ، اما یک نقص بزرگ را متحمل می شود: ذخیره آن خیلی عجله است. باتری ها می توانند مقدار زیادی انرژی را در خود نگه دارند ، اما شارژ آنها ساعت ها طول می کشد. از طرف دیگر خازن ها تقریباً بلافاصله شارژ می شوند اما فقط مقدار کمی انرژی را ذخیره می کنند. در آینده با انرژی الکتریکی ، هنگامی که نیاز به ذخیره و آزاد کردن مقدار زیادی برق بسیار سریع داریم ، به احتمال زیاد به ابر خازن ها (همچنین به عنوان خازن های بزرگ نیز معروف می شویم) که بهترین های هر دو جهان را ترکیب می کند ، روی خواهیم آورد.
Autowit از فن آوری خازن فوق العاده با چگالی توان بالا برای محصولات خود استفاده می کند. برخلاف شروع کننده های پرش لیتیوم یونی که به شارژ منظم در خانه نیاز دارند ، Autowit SuperCap 2 یک شروع کننده پرش است که برای شروع کار فقط به شارژ سریع باتری ضعیف نیاز دارد. این بسیار راحت است زیرا نیازی نیست به یاد داشته باشید که شروع کننده پرش خود را از قبل شارژ کنید.
بیایید باتری VS Supercapacitor را از نزدیک بررسی کنیم
1. تراکم انرژی
چگالی انرژی باتری ها نسبت به خازن های بزرگ کمتر است.
چگالی انرژی با وزن دستگاه اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، باتری های لیتیوم یونی و باتری های سرب اسید شما چگالی انرژی بین 1000 وات بر کیلوگرم (وات ساعت بر کیلوگرم) و 2000 وات بر کیلوگرم دارند. گاهی اوقات روند تولید می تواند بر روی این رتبه بندی چگالی انرژی نیز تأثیر بگذارد.
2. میزان تخلیه انرژی
تلفن های هوشمند و دیگر دستگاه های تلفن همراه از ابر خازن ها برای تأمین انرژی خود استفاده نمی کنند زیرا سرعت آنها بیش از باتری شارژ می شود. معنی این امر این است که ابر خازن ها نمی توانند مدت طولانی برق را نگه دارند. آنها در مقایسه با باتری های با ظرفیت برابر تا 20٪ بیشتر از انرژی خود را در روز تخلیه می کنند.
باتری ها برای نیازهای طولانی مدت ذخیره انرژی ایده آل هستند. ممکن است آنها به همین سرعت برق تخلیه نکنند ، اما توانایی ذخیره سازی آنها همچنان باعث محبوبیت آنها می شود.
3. طول عمر
طول عمر خازن های بزرگ نسبت به باتری ها بیشتر است. تخمین زده می شود که یک ابرخازن قبل از شروع خراب شدن می تواند یک میلیون چرخه شارژ را پشت سر بگذارد. آن را با یک باتری اسید سرب مقایسه کنید که قبل از مرگ بیش از 1000 چرخه شارژ ندارد.
به همین دلیل ، یک ابر خازن باید بین 10 تا 20 سال دوام بیاورد ، در حالی که باتری یون لیتیوم یا باتری اسید سرب تا 5 سال دوام می آورد.
4. ایمنی
در صورت بدرفتاری باتری های ابر خازنی ایمن تر از باتری های معمولی هستند. در حالی که شناخته شده است که باتری ها به دلیل گرم شدن بیش از حد در هنگام اتصال کوتاه منفجر می شوند ، ابرخازن ها به دلیل مقاومت داخلی کم ، آنقدر گرم نمی شوند ، که آنها را برای برنامه هایی مانند Autowit supercap 2 start start car عالی می کند
Autowit supercap 2 مقدار کمی از باقیمانده باتری ماشین را ترسیم کرده و تقویت می کند و نیروی مورد نیاز برای روشن شدن موتور را در کمتر از 3 دقیقه ایجاد می کند. فناوری ابر خازن آن از نظر فیزیکی نیرو را فعال می کند تا کاربران را از خطر جرقه یا انفجار دور نگه دارد.

آیا ابرخازن ها باتری ها را جایگزین می کنند؟
به دنبال سخنرانی ایلان ماسک در Cleantech Forum 2011 ، علاقه زیادی به ابر خازن ها وجود داشته است و مطمئناً پتانسیل ارائه شده توسط فناوری نانو امید زیادی را به شما می رساند که در برخی از نقاط آینده ، خازن ها ممکن است به نقطه ای برسند که با عملکرد باتری برابر باشند. .
یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم ، هزینه خازن های بزرگ در حدود ده برابر باتری های با همان ظرفیت انرژی است. اکثر مردم در حال حاضر از هزینه باتری شکایت دارند ، بنابراین می توانید تصور کنید که خرید super خازن به جای باتری چقدر هزینه دارد. این فقط یک دلیل دیگر است که چرا باتری ها همچنان بر بازار حاکم هستند.
در نتیجه ، باتری ها و ابر خازن ها هر کدام اهداف منحصر به فرد خود را دارند. تا زمانی که ابر خازن ها برای افزایش ذخیره انرژی برای مدت زمان طولانی ساخته نشوند ، همیشه تقاضای باتری وجود دارد. اما هنوز برای دستگاه های الکترونیکی که به شارژ و تخلیه سریع انرژی احتیاج دارند به ابرخازن ها نیاز داریم.
ابرخازنها سالهاست که در آستانه موفقیت تجاری قرار دارند.
برنامه های کاربردی فن آوری ابرخازن
ابرخازن اغلب اشتباه گرفته می شود. این یک جایگزین باتری برای ذخیره انرژی طولانی مدت نیست. اگر مثلاً مدت شارژ و دشارژ بیش از 60 ثانیه است ، از باتری استفاده کنید. اگر کوتاهتر باشد ، ابرخازن اقتصادی می شود.
ابرخازنها در صورت نیاز به شارژ سریع برای تأمین نیاز به برق کوتاه مدت ، ایده آل هستند. در حالی که باتری ها برای تأمین انرژی طولانی مدت انتخاب می شوند. ترکیب این دو در یک باتری هیبریدی هم نیازها را برآورده می کند و هم باعث کاهش استرس باتری می شود که بازتاب آن در عمر مفید بیشتری است. چنین باتری هایی امروزه در خانواده اسیدهای سرب در دسترس قرار گرفته اند.
س moreالات بیشتری دارید یا به یادگیری بیشتر علاقه دارید؟ امروز به gadgetplus ما مراجعه کنید!

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: